._._._._._._._._

Webmaster

Bilgisayar

 

Bilgisayar Nedir?

Bilgisayar, belirli komutlara göre veri işleyen ve depolayan bir makinedir.

Bilgisayarlar çok farklı biçimlerde karşımıza çıkabilirler. 20. yüzyılın ortalarındaki ilk bilgisayarlar büyük bir oda büyüklüğünde olup, günümüz bilgisayarlarından yüzlerce kat daha fazla enerji tüketiyorlardı. 21. yüzyılın başına varıldığında ise bilgisayarlar bir kol saatine sığacak ve küçük bir pil ile çalışacak duruma geldiler. Toplumumuz kişisel bilgisayarı ve onun taşınabilir eşdeğeri, dizüstü bilgisayarını, bilgi çağının simgeleri olarak tanıdılar ve bilgisayar kavramıyla özdeşleştirdiler. Günümüzde çok yaygın kullanılıyorlar.

İstenilen programı kayıt edip istenilen zamanda çalıştırabilmeleri bilgisayarları çok yönlü kılıp hesap makinelerinden ayıran ana özellikleridir. Church-Turing tezi bu çok yönlülüğün matematiksel ifadesidir ve herhangi bir bilgisayarın bir diğer bilgisayarın görevlerini yerine getirebileceğinin altını çizer. Dolayısıyla, karmaşıklıkları ne düzeyde olursa olsun, cep bilgisayarından süper bilgisayarlara kadar, bellek ve zaman kısıtı olmadığı takdirde hepsi aynı görevleri yerine getirebilirler.
Jacquard'ın doku tezgâhı ilk kurulabilir aygıtlardandır.

İlk bilgisayar 1950 yılında yapılmıştır.

Geçmişte 'bilgisayar' olarak bilinen birçok aygıt günümüz ölçütlerine göre bu tanımı hak etmemektedirler. Başlangıçta bilgisayar sözcüğü hesaplama sürecini kolaylaştıran nesnelere verilen bir ad konumundaydı. Bu ilk dönemin bilgisayar örnekleri arasında sayı boncuğu iim(abaküs) ve AntiKitira Makinesi (M. Ö. 150-100) sayılabilir. Yüzyıllar sonra, Orta Çağ sonundaki yeni bilimsel keşifler ışığında, Avrupalı mühendisler tarafından geliştirilen bir dizi makinesel hesaplama aygıtlarının ilki ise, Wilhelm Schickard'a (1623) âittir.

Ancak, programlanabilir (veya kurulabilir) olmamaları nedeniyle bu aygıtların hiçbiri günümüz bilgisayar tanımına uymamaktadır. 1801 yılında Joseph Marie Jacquard'ın dokuma tezgâhındaki işlemi otomatikleştirmek adına ürettiği delikli kartlar ise bilgisayarların gelişme sürecindeki, kısıtlı da olsa, ilk programlanabilme (kurulabilme) izlerinden sayılır. Kullanıcının sağladığı bu kartlar sayesinde, dokuma tezgâhı kart üzerindeki delikler ile tarif edilen çizime işleyişini uyarlayabiliyordu.
Вir delikli kart

1837 yılında Charles Babbage, adını Analytical Engine (Çözümlemeli veya analitik makine) koyduğu, ilk tam programlanabilir makinesel bilgisayarı kavramsallaştırıp tasarladı. Ancak parasal nedenler ve üzerindeki çalışmalarının sonlanamaması nedeniyle bu makineyi geliştirmedi.

Delikli kartların ilk büyük ölçekli kullanımı ise Herman Hollerith tarafından, 1890 yılında muhasebe işlemlerinde kullanılmak üzere tasarlanan hesap makinesidir. Hollerith'in o dönemde bağlı olduğu işletme ise sonraki yıllarda küresel bilgisayar devine dönüşecek İBM'dir. 19. yüzyılın sonlarına varıldığında, gelecek yıllarda bilişim donanım ve kuramlarının gelişimine büyük katkıda bulunacak uygulayımlar (teknolojiler) ortaya çıkmaya başlamıştılar: delikli kartlar, Boole cebiri, boşluk tüpleri ve teletip aygıtları.

20. yüzyılın ilk yarısında ise, birçok bilimsel gereksinim, gittikçe karmaşıklaşan örneksel (analog) bilgisayarlar ile giderildiler. Ancak günümüz bilgisayarlarının yanılmazlık düzeyinden hâlâ uzaktılar.

1930'lar ve 1940'lar boyunca bilgisayar uygulayımı gelişmeye devam etti, ve sayısal elektronik bilgisayarın ortaya çıkışı ancak elektronik devrelerinin buluşundan (1937) sonra gerçekleşebildi. Bu dönemin önemli çalışmaları arasında aşağıdakiler sayılabilir:
ENİAC, von Neumann mimarisini uygulayan ilk bilgisayarlardandır.

  * Konrad Zuse'nin "Z makineleri". Z3 (1941) ikili sayı tabanına dayalı işleyip, gerçel sayılar ile işlem yapabilen ilk makinedir. 1998 yılında Z3'ün Turing uyumlu olduğu kanıtlanmış ve böylece ilk bilgisayar unvanını edinmiştir.
  * Atanasoff-Berry Bilgisayarı (1941) boşluk tüplerine dayalı olup, ikili sayı tabanının yanı sıra, sığaç tabanlı bellek donanımına sâhipti.
  * İngiliz yapımı Colossus bilgisayarı (1944), kısıtlı programlanabilirliğine (kurulabilirliğine) karşın, binlerce tüp kullanımının yeterince güvenilir bir sonuç verebileceğini göstermiştir. II. Dünya Savaşı'nda Alman silahlı kuvvetlerinin gizli iletişimlerini çözümlemek için kullanılmıştır.
  * Harvard Mark I (1944), kısıtlı kurulabilirliğe sâhip bir bilgisayar.
  * ABD Ordusu tarafından geliştirilen ENIAC (1946), onluk sayı tabanına dayalı olup ilk genel kullanım amaçlı eletronik bilgisayar unvanına sâhiptir.

ENIAC'ın olumsuz yanlarını saptayan geliştiricileri, daha esnek ve zarif bir çözüm üzerinde çalışıp, artık saklı program mimarisi veya daha çok von Neumann mimarisi olarak tanınan tasarımı önerdiler. Bu tasarımdan ilk olarak John von Neumann (1945) yılında gerçekleştirdiği bir yayında söz etmesinden sonra, bu mimariye dayalı olarak geliştirilen bilgisayarlardan ilki İngiltere'de tamamlandı (SSEM). Aynı mimariye bir yıl sonra kavuşan ENIAC'a ise EDVAC adı verildi.

Günümüz bilgisayarlarının neredeyse tamamının bu mimariye uyumlu duruma gelmesi ile bilgisayar sözcüğünün tanımı olarak da kullanılmaktadır. Dolayısıyla bu tanıma göre geçmişteki aygıtlar bilgisayar olarak sayılmasalar da, tarihsel bağlamda yine de o biçimde anılmaktadırlar. Her ne kadar 1940'lardan bu yana bilgisayar uygulayımı köklü değişiklikler geçirmiş olsa da, çoğunluğu von Neumann mimarisine sadık kalmıştır.
Mikroişlemci von Neumann mimarisinin temel öğelerindendir.

Boşluk tüpüne dayalı bilgisayarlar 1950'ler boyunca kullanımda kaldıktan sonra, 1960'larda daha hızlı ve ucuz olan geçirgeç (transistör) tabanlı bilgisayarlar yaygınlık kazandı. Bu etkenlerin sonucunda bilgisayarların daha önce görülmemiş bir düzeyde toplu üretimine geçirildi. 1970'lere varıldığında tümleşik devre uygulayımı ve Intel 4004 gibi mikroişlemcilerin geliştirilmesi sayesinde bir kez daha büyük bir başarım ve güvenilirlik artışının yanı sıra, maliyet düşüşü de yaşandı. 1980'lerde artık bilgisayarlar, çamaşır makinesi gibi günlük hayat kullanımındaki birçok makinesel aygıtın denetleyici donanımlarındaki yerlerini almaya başlamışlardı. Yine aynı dönemde, kişisel bilgisayarlar yaygınlık kazanıyorlardı. Son olarak 1990'lardaki Internet'in gelişimi ile de bilgisayarlar artık televizyon ve telefon gibi alışılmış birer aygıt hâline gelmişlerdir Bilgisayarın zararıda vardır. 7'yle 14 yaş arası çocuklar bilgisayar başında fazla oturmamalıdırlar.

Hakan-Fan'dan Alıntıdır.


------------------------------------------


Bilgisayarın İcadı.
              

 

 

               

   İnsanoğlunun ilk hesap makinesi abaküsdür ve abaküse benzeyen ilk araçlar bundan 3,000 sene önce kullanılmıştır. Otomatik hareketlerden yararlanan ilk toplama makinesini Blaise Pascal geliştirmiştir. Pascal bu makineyi tasarlarken, bir tarafa doğru döndürülen dişli çarkların hareketinden faydalanmıştır. Daha sonra Leibniz aynı prensiple çarpma işlemi de yapabilen bir makine daha geliştirmiştir.

    Hesaplamada elektronik sistemin öncüsü İngiliz bilim adamı Charles Babbage'dir. Babbage'nin Analitik Motor adını verdiği cihaz, belli bir programlama içinde hesapları otomatik olarak yapabilmekteydi.

   Gerçek anlamda bilgisayarlar, 1941 yılında Berlin'de Kondrad Zuse tarafından geliştirilmiştir. Onun yaptığı bilgisayar, elektron lambalarından oluşuyordu ve aynı yıllarda Busines Machines Corporation adlı firmanın yaptığı otomatik bilgisayardan çok daha hızlı çalışıyordu.

   1946'da, Amerikalı J. Presper Erchert ve Jn W. Mauchly, yüksek işlem hızına sahip tam elektronik ilk sayısal bilgisayarı geliştirdiler. 17,500 civarında elektron tüpü, 1,500 röle, 70,000 direnç ve 10,000 kondansatörden oluşmuş 30 ton ağırlığındaki bu dev makine, on haneli 5,000 sayıyı bir saniye içinde toplayabiliyordu.

    Sonraki yıllarda inanılmaz bir süratle geliştirilen bilgisayarlar, bilgiyi çabuk ve doğru bir şekilde işleme ve saklama özellikleri nedeniyle, kısa sürede günlük hayatın ayrılmaz bir parçası haline geldiler. Bilgi üretimi ve dolaşımı hızlandı. Bu gelişmeler sayesinde, bir toplumun bütün bireylerinin bilgiye kolayca ulaşmaları ve onu tüketmeleri mümkün oldu.

   Bilgi toplumunun oluşumunu hızlandıran bu gelişmelerin yanı sıra, basımevlerinden uzay gemilerine kadar hemen bütün makine ve araçların kontrolünü de
bilgisayarlar üstlenmeye başladı. Böylece insanlar uzun süre alan ve oldukça karmaşık olan yorucu ve bıktırıcı işlerden kurtuldular.

Hakan-Fan'dan Alıntı.

----------------------------------------

Bilgisayara Format Atma

Format Atma Dersi SimuLatörü... Artık Format Atma Konusunda Eksiğiniz KaLmasın...

 
Googleden Araştırın
 


Windows XP Home ve Professional versiyonlarının kurulumunun nasıl yapıldığını adım adım görelim.
Windows XP CD-ROM'unu takın ve bilgisayarınızın güç düğmesine dokunun.
Not: Bilgisayar açılırken çıkan ekran sizin bilgisayarınızda biraz farklı olabilir.

Press any key to boot from CD... mesajını göreceksiniz. Herhangi bir tuşa bastığınız anda sistem takılı olan XP CD-ROM'undan sistem dosyalarını yükleyecektir ve kurulum başlayacaktır. Eğer herhangi bir tuşa basmazsanız bir süre sonra sistem harddiskten boot etmeye çalışacaktır.
Kurulumdan sonra XP CD-ROM'unu cd sürücüde unutanlar karşılarına tekrar kurulum ekranı gelip şok olmasınlar diye alınmış bir önlem...

CD-ROM'dan açılış yapılıp kurulum işlemi başladı, karşımıza ilk çıkan yazı:
Setup is inspecting your computer's hardware configuration...

Bir bekleme süresinin ardından, Microsoft'un klasik mavi yükleme ekranı geliyor

Daha sonra Setup is starting Windows mesajı ve Windows XP Professional Setup yada Windows XP Home Setup ekranı:

ENTER tuşuna basarak devam edersek:
Windows XP Licensing Agreement yani yazılım anlaşması geldi. F8 tuşuna basarak geçelim.
Şimdi önemli bir adıma geldik. Diskin bölümlenmesi ve formatlama işlemi.

Eğer disk daha önceden kullanılmışsa veya zaten içinde başka bir işletim sistemi yüklü ise, bu ekranda varolan disk bölümü görünecektir. Ya da yukarıda olduğu gibi Unpartitioned space adı altında bölümleme yapılmamış disk alanı görünecektir. Siz duruma göre varolan bölümü(partititon) seçip Enter ile devam edebilir veya Unpartitioned space'i seçip C tuşuna basarak bu alanı bölümleyebilirsiniz. Şu anda yukarıda gözükmüyor ama bu ekranda varolan bir bölümü silme imkanı da var(bu durumda o bölümün içindeki herşey gider ona göre..).
Ben önce C tuşu ile bölümledim ve Enter tuşu ile devam ettim.
Bu ekranda ise hangi dosya sisteminin kullanılacağını soruyor.

Eğer varolan bir disk bölümünü seçip bu ekrana gelmişseniz tekrar formatlamadan o bölümü kullanma seçeneğinizde olacaktır. Böylece o bölümdeki bilgiler de korunmuş olur.
Bizim ise şimdi iki seçeneğimiz var: FAT veya NTFS.

FAT Bu dosya sistemi DOS ve W9x'in kullandığı dosya sistemidir. Bu şekilde formatlarsanız, bir DOS disketiyle açtınızda diskinize erişebilirsiniz. Aynı şekilde eğer birden fazla işletim sistemi kullanıyorsanız, mesela bir de W98 yüklü ise, W98 ile açtığınızda bu disk alanını da görüp kullanabileceksiniz.
İki tane büyük dezavantajı var:
* Kullandığı dosyalama yöntemi diski 64KB'lık hücrelere bölüyor. Ve bir dosya en azından bir hücreyi kapladığı için, 1KB'lık bir dosya bile oluştursanız diskinizde 64KB yer kaplayacaktır.
* NTFS sisteminin sunduğu disk ve dizinlere hatta dosyalara erişimin kullanıcı bazında kısıtlanabilmesi özelliğinden mahrum kalacaksınız.
NTFS DOS disketiyle açınca ve W9x işletim sistemlerinden erişilememesi dışında güvenilir ve XP'nin özelliklerini tam olarak kullanmanıza imkan veren bir dosya sistemi. Bu arada kafanıza belki takılır diye söylüyorum, W9x tarafından erişilemez derken bu ağ üzerinden erişemez demek değil. Aynı makinada birden fazla işletim sistemi varsa bu durum söz konusu olabilir.
NTFS kullanmanızı öneriyorum ve bende NTFS üzerindeyken Enter ile devam ediyorum.
Disk formatlanıyor:

Ve dosyalar CD-ROM'dan diske koplayalanıyor:

Ve sistem yeniden açılacak...:

Bilgisayar açıldığında Windows XP ilk defa Graphical User Interface(GUI) - Grafik kullanıcı arabirimi ile açılıyor:


Bu adımlarda biz hiçbirşeye elimizi sürmüyoruz, çay, kahve, kakao, salep işte ne varsa....

Şimdi karşımıza önemli bir adım geldi. Eğer Türkçe dışında bir versiyonu yüklüyorsanız(muhtemelen English olanı..) bu ekranda hem Customize düğmesine tıklayarak Türkiye'yi seçmemiz lazım, hem de Details ile Türkçe klavyeyi seçmemiz gerekiyor.

İsminizi ve eğer bir kurumda yükleme yapıyorsanız kurum ismini yazın:

25 haneli Product key'i girin (Windows XP CD-ROM üzerinde-kutusunda yazıyor)

Ağda da görünecek ve ağ üzerinde her bilgisayarda farklı olması gereken Computer name değerini girin.
Administrator kullanıcısının şifresini girin, Confirm password karşısına aynı şifreyi tekrar girin:

Administrator şifresini boş bırakabilirsiniz ama eğer bir şifre girerseniz bu şifreyi kesinlikle unutmayın, yoksa makinayı açamazsınız.
Date and Time Settings
Tarih ve saati kontrol edin, gerekiyorsa düzeltin. Time Zone alanında Türkiyenin GMT +2 olan saat dilimini seçin (Athens, İstanbul...gibi bir ismi var).

Eğer bilgisayarda takılı bir ağ kartı varsa, kurulum işlemi sırasında tespit edilecektir. Bu durumda size altta olduğu gibi Typical settings ile, yani varsayılan ayarlarla birşey sormadan kurulmasını veya Custom settings ile bazı ayarlar yaptırmasını(mesela IP adresini girmek gibi) seçtirecektir. Biz Typical settings'i seçiyoruz, zaten kurulduktan sonra istediğimiz gibi gidip bu ayarları değiştirebiliriz.

Finalizing installation adımı ile kurulum işlemi devam ediyor, yine çay, kahve, kakao ve sahlep...

Restart...:

Ekran çözünürlüğümüzü ayarlayacak. OK

İnternet üzerinden Microsoft'un web sitesine bağlanmayı deneyecektir. Bu adımı Skip ile geçmenizde hiçbir sakınca yok.
Administrator özelliğine sahip olacak ilk kullanıcıları oluşturmanız istenecek. Ve XP'nin login ekranı karşınıza gelecektir.

Eğer kurulum yapılırken sadece bir kullanıcı oluşturulmuş ve onunda şifresi yoksa, bu login ekranı çıkmaz, direkt masaüstü gelir... Hadi geçmiş olsun.
 

Bitti...

Hakan-Fan'dan Alıntı.

-----------------------------------------

Yazılım Nedir?
Hem bilgisayar sistemini oluşturan donanım birimlerinin yönetimini hem de kullanıcıların işlerini yapmak için gerekli olan programlardır. Yazılım olmaksızın bir bilgisayar sistemi, bir takım elektronik kartlar, kablolar ve mekanik bazı parçalardan ibaret bir cihazdır. Bir bilgisayar sistemi, üzerine işletim sistemi (Operating Systems) ve onun üzerine de diğer yazılımların yüklenmesi ve çalıştırılmasından sonra gerekli işlevleri yerine getirebilmektedir.

Bilgisayar yazılımları genel olarak 2 ana grupta incelenebilir.

•Sistem Yazılımları (System Software)
•Uygulama Yazılımları (Application Software)

Sistem Yazılımları (System Software); bilgisayarın kendisinin işletilmesini sağlayan, işletim sistemi, derleyiciler (compilers) (Yazılım programında, yazılan programı makine diline çeviren program), çeşitli donatılar (facility) gibi yazılımlardır.

Uygulama Yazılımları (Application Software); bu kullanıcıların işlerine çözüm sağlayan örneğin çek, senet, stok kontrol, bordro, kütüphane kayıtlarını tutan programlar, bankalardaki müşterilerin para hesaplarını tutan programlar vs. gibi yazılımlardır.

Bütün sistem programları içinde en temel yazılım işletim sistemidir ki, bilgisayarın bütün donanım ve yazılım kaynaklarını kontrol ettiği gibi, kullanıcılara ait uygulama yazılımlarının da çalıştırılmalarını ve denetlenmelerini sağlar.

Hakan-Fan'dan Alıntıdır.

-----------------------------------------

Bilgisayar Kısayol Tuşları

Windows Sistemi Tuş Bileşimleri
• F1: Yardım
• CTRL+ESC: Başlat menüsünü aç
• ALT+SEKME: Açık programlar arasında geçiş yap
• ALT+F4: Programdan çık
• ÜSTKRKT+DELETE: Öğeyi kalıcı olarak sil

Windows Programı Tuş Bileşimleri
• CTRL+C: Kopyala
• CTRL+X: Kes
• CTRL+V: Yapıştır
• CTRL+Z: Geri al
• CTRL+B: Kalın
• CTRL+U: Altı çizili
• CTRL+I: İtalik

Kabuk Nesneleri için Fare Tıklatması/Klavye Değiştirici Bileşimleri
• ÜSTKRKT+sağ tıklatma: Alternatif komutları içeren kısayol menüsünü görüntüler
• ÜSTKRKT+çift tıklatma: Diğer varsayılan komutu çalıştırır (menüdeki ikinci öğe)
• ALT+çift tıklatma: Özellikleri görüntüler
• ÜSTKRKT+DELETE: Öğeyi Geri Dönüşüm Kutusu'na yerleştirmeden hemen siler

Yalnızca Klavyeye Yönelik Genel Komutlar
• F1: Windows Yardım'ı başlatır
• F10: Menü çubuğu seçeneklerini etkinleştirir
• ÜSTKRKT+F10 Seçilen öğeye ilişkin kısayol menüsünü açar (nesneyi sağ tıklatmayla aynıdır)
• CTRL+ESC: Başlat menüsünü açar (öğe seçmek için OK tuşlarını kullanın)
• CTRL+ESC veya ESC: Başlat düğmesini seçer (görev çubuğunu seçmek için SEKME tuşuna veya içerik menüsü için ÜSTKRKT+F10 tuşlarına basın)
• ALT+AŞAĞI OK: Açılır bir liste kutusu açar
• ALT+SEKME: Başka bir çalışan programa geçer (görev geçişi penceresini görüntülemek için ALT tuşunu basılı tutarken SEKME tuşuna da basın)
• ÜSTKRKT: Otomatik çalıştırma özelliğini atlamak için CD-ROM'u takarken ÜSTKRKT tuşuna basın ve basılı tutun
• ALT+ARA ÇUBUĞU: Ana pencerenin Sistem menüsünü görüntüler (pencereyi Sistem menüsünden geri yükleyebilir, yeniden boyutlandırabilir, küçültebilir, ekranı kaplayacak şekilde büyütebilir veya kapatabilirsiniz )
• ALT+- (ALT+tire): Çok Belgeli Arabirim (MDI) alt penceresinin Sistem menüsünü görüntüler (MDI alt penceresini Sistem menüsünden geri yükleyebilir, yeniden boyutlandırabilir, küçültebilir, ekranı kaplayacak şekilde büyütebilir veya kapatabilirsiniz )
• CTRL+SEKME: Çok Belgeli Arabirim (MDI) programının sonraki alt penceresine geçer
• ALT+menüdeki altı çizili harf: Menüyü açar
• ALT+F4: Geçerli pencereyi kapatır
• CTRL+F4: Çok Belgeli Arabirim (MDI) penceresini kapatır
• ALT+F6: Aynı programdaki birden çok pencere arasında geçiş yapar (örneğin, Not Defteri'nin Bul iletişim kutusu görüntülendiğinde, ALT+F6 tuşlarına basmak Bul iletişim kutusuyla ana Not Defteri penceresi arasında geçiş yapar)

Kabuk Nesneleri ve Genel Klasör/Windows Gezgini Kısayolları
Seçili nesne için:

• F2: Nesneyi yeniden adlandır
• F3: Tüm dosyaları bul
• CTRL+X: Kes
• CTRL+C: Kopyala
• CTRL+V: Yapıştır
• ÜSTKRKT+DELETE: Öğeyi Geri Dönüşüm Kutusu'na taşımadan seçimi hemen sil
• ALT+ENTER: Seçili nesnenin özelliklerini aç

Dosyayı Kopyalamak için
Dosyayı başka bir klasöre sürüklerken CTRL tuşunu basılı tutun.
Kısayol Oluşturmak için
Dosyayı masaüstüne veya klasöre sürüklerken CTRL+ÜSTKRKT tuşlarını basılı tutun.
Genel Klasör/Kısayol Denetimi
• F4: Başka Klasöre Git kutusunu seçer ve kutudaki girdileri aşağı taşır (araç çubuğu Windows Gezgini'nde etkinse)
• F5: Geçerli pencereyi yeniler.
• F6: Windows Gezgini'ndeki bölmeler arasında hareket eder
• CTRL+G: Klasöre Git aracını açar (Yalnızca Windows 95 Windows Gezgini'nde)
• CTRL+Z: Son komutu geri alır
• CTRL+A: Geçerli penceredeki tüm öğeleri seçer
• GERİ: Üst klasöre geçer
• ÜSTKRKT+tıklatma+Kapat düğmesi: Klasörler için, geçerli klasörü ve tüm üst klasörleri kapatır

Windows Gezgini Ağaç Denetimi
• Sayısal Tuş Takımı *: Geçerli seçimin altındaki her şeyi genişletir
• Sayısal Tuş Takımı +: Geçerli seçimi genişletir
• Sayısal Tuş Takımı -: Geçerli seçimi daraltır.
• SAĞ OK: Geçerli seçimi, genişletilmediyse genişletir, tersi durumda ilk alt öğeye gider
• SOL OK: Geçerli seçimi, genişletildiyse daraltır, tersi durumda ana öğeye gider

Özellikler Denetimi
• CTRL+SEKME/CTRL+ÜSTKRKT+SEKME: Özellik sekmelerinde hareket eder

Erişilebilirlik Kısayolları
• ÜSTKRKT tuşuna beş kez basın: Yapışkan Tuşlar'ı açar ve kapatır
• ÜSTKRKT tuşunu sekiz saniye süresince basılı tutun: Filtre Tuşları'nı açar ve kapatır
• NUM LOCK tuşunu beş saniye süresince basılı tutun: Geçiş Tuşları'nı açar ve kapatır
• Sol ALT+sol ÜSTKRKT+NUM LOCK: Fare Tuşları'nı açar ve kapatır
• Sol ALT+sol ÜSTKRKT+PRINT SCREEN: Yüksek karşıtlığı açar ve kapatır

Microsoft Natural Keyboard Tuşları
• Windows Logosu: Başlat menüsü
• Windows Logosu+R: Çalıştır iletişim kutusu
• Windows Logosu+M: Tümünü küçült
• ÜSTKRKT+Windows Logosu+M: Tümünü küçültmeyi geri al
• Windows Logosu+F1: Yardım
• Windows Logosu+E: Windows Gezgini
• Windows Logosu+F: Dosya veya klasörleri bul
• Windows Logosu+D: Tüm açık pencereleri küçültür ve masaüstünü görüntüler
• CTRL+Windows Logosu+F: Bilgisayar bul
• CTRL+Windows Logosu+SEKME: Odağı Başlat'tan Hızlı Başlat araç çubuğuna, sistem tepsisine geçirir (odağı Hızlı Başlat araç çubuğu ve sistem tepsisindeki öğelere geçirmek için SAĞ OK veya SOL OK tuşlarını kullanın)
• Windows Logosu+SEKME: Görev çubuğu düğmeleri arasında gezer
• Windows Logosu+Break: Sistem Özellikleri iletişim kutusu
• Uygulama tuşu: Seçilen öğenin kısayol menüsünü görüntüler

Microsoft Natural Keyboard ve IntelliType Yazılımı Yüklü
• Windows Logosu+L: Windows oturumunu kapatır
• Windows Logosu+P: Yazdırma Yöneticisi'ni başlatır
• Windows Logosu+C: Denetim Masası'nı açar
• Windows Logosu+V: Pano'yu başlatır
• Windows Logosu+K: Klavye Özellikleri iletişim kutusunu açar
• Windows Logosu+I: Fare Özellikleri iletişim kutusunu açar
• Windows Logosu+A: Erişilebilirlik Seçenekleri'ni başlatır (yüklüyse)
• Windows Logosu+ARA ÇUBUĞU: Microsoft IntelliType kısayol tuşlarını görüntüler
• Windows Logosu+S: CAPS LOCK tuşunu açar ve kapatır

İletişim Kutusu Klavye Komutları
• SEKME: İletişim kutusunda sonraki denetime git
• ÜSTKRKT+SEKME: İletişim kutusunda önceki denetime git
• ARA ÇUBUĞU: Geçerli denetim bir düğmeyse, bu işlem düğmeyi tıklatır. Geçerli denetim onay kutusuysa, bu işlem onay kutusu durumunu değiştirir. Geçerli denetim bir seçenekse, bu işlem seçeneği belirler.
• ENTER: Seçili düğmeyi (çevresi çizili düğme) tıklatma işlemine denktir
• ESC: İptal düğmesini tıklatma işlemine denktir
• ALT+iletişim kutusu öğesindeki altı çizili harf: Karşılık gelen öğeye git

kaynak:http://support.microsoft.com

Hakan-Fan'dan Alıntı.


design-crazy.tr.gg
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol